Meldpunt

Bij het Meldpunt van CliŽntenbelang Amsterdam kunt u terecht met vragen, meldingen en klachten over de gezondheidszorg en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Ook medewerkers van verzorgings- en verpleegtehuizen kunnen bij ons terecht met klachten over de kwaliteit van zorg in hun instelling. Wij zijn geheel onafhankelijk van instanties, hulpverleners en dienstverleners.

Download hier onze folder. 

  Openingstijden

Ons Meldpunt is maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 - 14.00 uur geopend en te bereiken op (020) 57 77 999. U kunt ook mailen naar meldpunt@clientenbelangamsterdam.nl of onderaan deze pagina het klachtenformulier invullen. Al uw gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld. 

Buiten de genoemde openingstijden kunt u een boodschap achterlaten op het antwoordapparaat. Eén van onze medewerkers neemt dan contact met u op. Het landelijke nummer is 0900 - 243 70 70 (€ 0,10 per minuut).  Buiten de genoemde  Bui

Zoeken naar juiste weg

Wij bieden ondersteuning bij het vinden van een antwoord op uw vragen, of bij het zoeken van de juiste weg om uw klacht af te handelen. Let wel, wij lossen de klacht zèlf niet op. Waarvoor kunt u zoal bij ons terecht?

  • Informatie over rechten en plichten die u als cliënt of patiënt heeft.
  • Informatie en advies over het indienen van een klacht; waar moet u zijn of wat is goed om te vermelden?
  • Bemiddeling bij een probleem met uw hulpverlener.
  • Praktische ondersteuning bij het indienen van een klacht. Bijvoorbeeld bij het opstellen van een klachtbrief of het voorbereiden van (of meegaan naar) een gesprek met een hulpverlener.
  • En als het indienen van een klacht niet helpt: ook ondersteuning bij het indienen van bezwaarschriften, beroepschriften en dergelijke.

 Signaleren

Door alle klachten en vragen die binnenkomen te registreren kunnen wij knelpunten signaleren. Wij overleggen hierover met hulpverleners, instellingen en de gemeente. Met uw vraag of klacht kunt u mogelijk verhinderen dat iemand anders in dezelfde situatie terecht komt. U helpt dus niet alleen uzelf. 

Klacht doorgeven of informatie opvragen






Hilde van ‘t Klooster
Coördinator Meldpunt
T (020) 75 25 111
h.vantklooster@clientenbelangamsterdam.nl

Linkedin Twitter