Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

28 juli 2015

Mogelijk minder uren Hulp bij het huishouden

Vanaf 21 juli 2015 informeert de gemeente per brief rond 12.000 Amsterdammers, die Hulp bij het huishouden (Hbh) ontvangen, over een gesprek dat ze krijgen met hun aanbieder van de Hbh. Als u vragen heeft over deze brief of u bent het niet eens met de eventuele verlaging van het aantal uur, dan kunt u voor hulp en ondersteuning bij ons terecht.

In de brief van de gemeente staat dat er minder geld beschikbaar is voor Hulp bij het huishouden. U krijgt een gesprek met uw zorgaanbieder, waarin wordt gekeken hoe u met minder hulp van de aanbieder uw huishouden kunt organiseren.

Misschien verandert er niets voor u of bent u tevreden met de uitkomst van het gesprek met de zorgaanbieder en de afsprakenlijst. Er kan ook veel voor u veranderen, en bent u niet tevreden over het gesprek en de gemaakte afspraken. In dat geval kunnen wij u ondersteunen bij het kenbaar maken van uw bezwaren.

Houdt u wel de reactie termijn in de gaten. Binnen zes weken na dagtekening van de brief kunt u bezwaar aantekenen.   

Informatie en ondersteuning

Voor informatie of ondersteuning kunt u contact opnemen met ons Meldpunt van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 - 14.00 uur op (020) 57 77 999 of mailen naar meldpunt@clientenbelangamsterdam.nl. Al uw gegevens behandelen wij strikt vertrouwelijk. 

Buiten de genoemde openingstijden kunt u een boodschap achterlaten op ons antwoordapparaat. Eén van onze medewerkers neemt dan contact met u op. Het landelijke nummer is 0900 - 243 70 70 (€ 0,10 per minuut).

 

terug naar het nieuws overzicht »

 

Deel dit artikel