Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

15 december 2016

Oproep: meld problemen met ‘voor de deur afzetten’

Steeds meer gebieden in de stad worden autoluw of autovrij, zoals het Muntplein. Deze plekken zijn vaak moeilijker bereikbaar voor de (straat)taxi en het doelgroepenvervoer. Zowel chauffeurs als passagiers van het Aanvullend Openbaar Vervoer (AOV) hebben bij de gemeente en ons aangegeven moeite te hebben met het bereiken van hun bestemming.

Niet voor de deur

Bij sommige bestemmingen is het niet meer mogelijk passagiers voor de deur af te zetten. Bij de aankomende herinrichting van het Leidseplein speelt dit probleem ook. Onlangs hebben we hierover de gemeente een brief geschreven, waarin wij onze zorgen hebben uitgesproken.

Mogelijke oplossingen

De gemeente zal komend halfjaar gebruiken om een notitie op te stellen, waarin zij het probleem omschrijft en met mogelijke oplossingen komt.

Ons is gevraagd mee te denken en een inhoudelijk bijdrage te leveren. Daarom roepen we iedereen op die dit probleem herkent, contact met ons op te nemen.

Uw ervaringen kunt u mailen naar Bart Weggeman (beleidsmedewerker Mobiliteit) via b.weggeman@clientenbelangamsterdam.nl  
U kunt ook belen met ons secretariaat op (020) 75 25 100.

 

terug naar het nieuws overzicht »

 

Deel dit artikel