Signalering

De registratie van signalen over problemen en knelpunten die cliŽnten binnen de zorg, voorzieningen en de maatschappelijke dienstverlening behoort al jaren tot ťťn van onze kerntaken. In 2015 monitoren wij de transities in de zorg en ondersteuning en halen we actief signalen op uit de nieuwe wijken.

Belangrijke functie

Knelpunten in de zorg kunnen wij alleen aanpakken als deze bij ons bekend zijn. Iedereen kan zijn vraag of klacht bij ons kwijt. Al uw klachten en vragen registreren wij, zodat wij de verantwoordelijke partijen er op kunnen aanspreken. 

Hoe halen wij signalen op?

Naast registraties bij ons Meldpunt en het Steunpunt GGz, verzamelen wij signalen uit bijeenkomsten met cliënten, gerichte onderzoeken via het E-panel en meldacties, (bestuurlijke) overleggen en de (sociale) media.

Wat doen wij met uw signaal?

Als wij een goed beeld van het knelpunt hebben, maken wij een actieplan. In de meeste gevallen overleggen wij met de betrokken hulpverlener, instellingen of afdeling van de gemeente. Eventueel schakelen wij ook andere partijen in, zoals de zorgverzekeraar, Inspectie van de Gezondheidszorg, de media of de politiek.

Wat kunt u doen?

Uw klachten en problemen kunt u op verschillende manieren bij ons melden. Ten eerste via het Meldpunt of het Steunpunt GGz. Verder kunt u zich aanmelden voor het e-panel. Als lid van het e-panel vragen wij uw mening over bepaalde onderwerpen. De uitkomsten van het onderzoek waaraan u heeft meegewerkt, krijgt u toegestuurd.

Tot slot kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. Onze meldacties kondigen wij hierin aan, en natuurlijk ook op deze website.

Hartelijk dank voor uw reactie. Deze is in goede orde ontvangen. Indien uw reactie voldoet aan onze huisregels plaatsen wij uw reactie op onze website.
Reactie plaatsen

Wees de eerste die een reactie plaatst!

Christiaan Dol
Beleidsmedewerker Signalering
T (020) 75 25 120
c.dol@clientenbelangamsterdam.nl

Linkedin
 Twitter