Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

12 februari 2015

Zorg Verandert zoekt gespreksbegeleiders

Vindt u het belangrijk dat mensen de juiste zorg of ondersteuning krijgen? Wilt u mensen graag activeren en motiveren om de regie in eigen hand te houden? En heeft u enige ervaring in het organiseren en leiden van gespreksgroepen? Word dan gespreksbegeleider van Zorg Verandert! Een landelijk project waarin tien landelijke organisaties samenwerken en gericht op cliënten, familie, ouderen en mantelzorgers. Cliëntenbelang Amsterdam is één van deze tien organisaties.

Organiseren en begeleiden van bijeenkomsten

Als gespreksbegeleider krijgt u een rol tijdens één of meer dialoogbijeenkomsten in uw eigen wijk of buurt. De bijeenkomsten zijn bestemd voor mensen die zorg of ondersteuning nodig hebben én voor hun omgeving. En richten zich op het creëren van bewustwording en het versterken van de eigen regie.

In dialoogbijeenkomsten gaan mensen met elkaar in gesprek over de veranderingen en mogelijke oplossingen in het regelen van zorg en ondersteuning. We houden de bijeenkomsten bij voorkeur samen met cliënt- en welzijnsorganisaties, (buurt)verenigingen, gemeenten en zorgaanbieders. Waar mogelijk sluiten we aan bij lokale initiatieven en zo nodig organiseren we ook zelf bijeenkomsten.

Uw rol als gespreksbegeleider

Als gespreksbegeleider:

  • Heeft u een belangrijke rol tijdens één of meer dialoogbijeenkomsten in bijvoorbeeld een café, buurthuis of kantoor.
  • Gaat u met een groep van maximaal 15 personen aan de slag.
  • Helpt u vragen, twijfels en behoeften te doordenken. Hoe gaan ze om met de veranderingen? Waar is behoefte aan en wat kunnen mensen zelf doen?
  • Motiveert u  deelnemers elkaar te inspireren met goede voorbeelden, nieuwe ideeën en mogelijke oplossingen.
  • Biedt u ruimte om in te gaan op persoonlijke situaties. 

Wat vragen wij van u?

Wij zoeken mensen die:

  • affiniteit hebben met de zorg en enige kennis hebben van de stelselwijzigingen;
  • vanuit empathie interesse hebben in andere mensen;
  • enige ervaring hebben in het organiseren en leiden van gespreksgroepen;
  • een positieve en oplossingsgerichte houding hebben;
  • het als een uitdaging zien deelnemers aan de bijeenkomsten positief te coachen in dit traject;
  • anderen kunnen enthousiasmeren en stimuleren.

Wilt u meer informatie over de rol van gespreksbegeleider? Leest u dan de folder Doe mee als gespreksbegeleider van Zorg Verandert. Of klik hier om u aan te melden. 

 

terug naar het nieuws overzicht »

 

Deel dit artikel