Contact | Nieuwsbrief

| Deze website voorlezen met BrowseAloud Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn

7 december 2017

Aan de slag als cliëntondersteuner?

We zijn op zoek naar een leuke collega die bij ons aan de slag wil als onafhankelijke cliëntondersteuner (OCO). Het is een tijdelijke baan (1 jaar) voor 24 uur per week. U kunt uiterlijk 20 december op deze vacature reageren. Kent u iemand in uw netwerk voor wie dit misschien iets is? Stuurt u dan de link naar deze pagina door. 

 

Afdeling Cliëntondersteuning

Onze afdeling Cliëntondersteuning biedt onafhankelijke cliëntondersteuning aan mensen met een beperking en hun vertegenwoordigers of mantelzorgers in Amsterdam en Noord-Holland. We ondersteunen individuele cliënten en mantelzorgers bij verheldering van hun vragen en het verkrijgen of organiseren van (toegang tot) passende zorg, ondersteuning, wonen, vervoer, werk en inkomen. Eigen regie van cliënten en onafhankelijkheid van onze dienstverlening zijn belangrijke pijlers in ons werk.

 

Momenteel omvat de afdeling de volgende diensten met verschillende opdrachtgevers:

  • Cliëntondersteuning sociaal domein.
  • Cliëntondersteuning langdurige zorg.
  • Crisiskaart.

 

Daarnaast werken we aan een aantal projecten en pilots (proefprojecten), waarin we methodieken en instrumenten ontwikkelen die zich richten op versteviging van de regie van cliënten en hun naasten. 

 

Wat gaat u doen?

  • Informeren en adviseren over rechten en regelingen binnen alle levensdomeinen.
  • Vraagverheldering: helpen verwoorden van een probleem of vraag, op een rij zetten van de mogelijke oplossingen of antwoorden, en meedenken over de besluitvorming rond die oplossingen.
  • Bemiddelen en toeleiden naar passende zorg en ondersteuning.
  • Activeren en versterken van de cliënt en zijn of haar netwerk.
  • Signaleren van en rapporteren over knelpunten waar cliënten tegenaan lopen.
  • Schrijven van kwartaal- en jaarrapportages  voor opdrachtgevers en interne verantwoording.
  • Bijdragen aan de communicatie over onafhankelijke cliëntenondersteuning, bijvoorbeeld via de sociale media.

 

Speciaal aandachtsgebied is de juridische ondersteuning bij klachten, bezwaar en beroep.

 

Wat neemt u mee?

De persoon die wij zoeken:

  • is een integere, vertrouwenwekkende en luistervaardige persoon die de cliënt met zijn behoeften, mogelijkheden en ambities serieus neemt;
  • heeft affiniteit met projectmatig werken en weet gedane activiteiten tijdig en helder te registreren;
  • kan methodisch werken vanuit een vraaggerichte benadering;
  • heeft sterke analytische vaardigheden en kan uitstekend schrijven;
  • heeft kennis van wet- en regelgeving. In het bijzonder over de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (Wmo), Jeugdwet, Participatiewet, Zorgverzekeringswet en regelingen rond het Persoonsgebonden budget (Pgb);
  • is een initiatiefrijke en flexibele persoonlijkheid, die zelfstandig en in teamverband kan werken;
  • is bij voorkeur woonachtig in Amsterdam of in de regio Zaanstreek/Waterland;
  • heeft een relevante opleiding (SJD, MW, SPV) op HBO niveau afgerond. Gelet op het aandachtsgebied ‘juridische ondersteuning’, nodigen wij nadrukkelijk mensen met  een afgeronde HBO-SJD of HBO-Rechten studie uit om te solliciteren.

 

Wij bieden

  • Arbeidsvoorwaarden conform CAO Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening, schaal 8.
  • Een tijdelijk dienstverband van 1 jaar voor 24 uur per week.
  • Samenwerken in een prettig team (resultaatgericht met een grote vrijheid) binnen een organisatie, waarin veel kennis aanwezig is.
  • Werktijden in overleg.

 

Procedure

Voor meer informatie over de functie kunt u bellen met Wilco Schild (coördinator cliëntondersteuning) op 020 75 25 119 of mailen naar w.schild@clientenbelangamsterdam.nl. Uw sollicitatiebrief en CV kunt u uiterlijk 20 december a.s. mailen naarsollicitaties@clientenbelangamsterdam.nl

 

De gesprekken vinden plaats op 9, 11 of 12 januari 2018.

 

 

 

Terug naar het nieuwsoverzicht »

Gesprek laden