Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

8 mei 2025

Onafhankelijke Cliëntvertrouwenspersoon voor HVO-Querido (16 uur per week)

Onze huidige cliëntvertrouwenspersoon (CVP) zoekt een collega. Ben jij iemand die uitstekend in staat is om zelfstandig en individualistisch te werken binnen dit 'team' van twee personen? Werk jij binnen de mogelijkheden van het klachtrecht in de zorg en stel je de belangen van de cliënten altijd voorop? Wij zoeken een stevige en onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon die vanuit diens rol en positie naast de cliënt staat en ondersteunt, diens verhalen serieus neemt en hier zorgvuldig in afstemming met cliënt naar handelt.


Over Cliëntenbelang

Cliëntenbelang is een onafhankelijke organisatie met een duidelijk doel: de kwaliteit van leven verbeteren van mensen met een psychische, lichamelijke of verstandelijke beperking, een chronische ziekte, kwetsbare ouderen en mantelzorgers. Wij behartigen hun belangen op het gebied van zorg, welzijn, wonen, toegankelijkheid, vervoer, werk en inkomen. De cliënt staat hierbij centraal. Meer informatie over onze missie kun je vinden op onze website.


Om de onafhankelijkheid van deze functie nog beter te waarborgen en te positioneren is Cliëntenbelang de werkgever en werk je voor (cliënten van) HVO-Querido.


Over HVO-Querido HVO-Querido is er voor mensen in een kwetsbare situatie. Mensen die dakloos zijn geraakt, kampen met psychosociale of psychiatrische problemen (waaronder ook verslaving), kunnen op ons rekenen. Daarnaast richt onze begeleiding zich op sekswerkers, slachtoffers van mensenhandel en ongedocumenteerde mensen. Alle mensen die zelf opnieuw inhoud en richting aan hun leven willen geven, kunnen een beroep op ons doen. HVO-Querido staat voor goede begeleiding van mensen die (tijdelijk) de regie over hun leven kwijt zijn geraakt. Meer informatie over HVO-Querido kun je lezen via HVO-Querido - Wij ondersteunen, begeleiden en bieden zorg.

 

Wat ga je doen?

· Je biedt ondersteuning aan cliënten die vragen hebben of ontevreden zijn over diensten of hun (zorg)organisatie.

· Je bespreekt met de cliënt/ klager wat er in zijn/haar beleving is gebeurd, en wat zijn/haar doel is met het aan de orde stellen van de vraag of de klacht.

· Je overlegt met de cliënt wat mogelijke vervolgstappen hierin zijn, en waarbij jij kunt ondersteunen.

· Je begeleidt en ondersteunt bijvoorbeeld bij het op schrift zetten van de klacht of vraag, een gesprek aangaan met de juiste personen en instanties, de zaak ter oordeel voorleggen aan de klachtencommissie, et cetera.

· Je houdt de vorderingen bij in een systeem. Je signaleert op basis van de binnengekomen kwesties en adviseert daarin de organisatie HVO Querido, met als doel kwaliteit en organisatie te helpen verbeteren, maar ook de klachtafhandeling.

· Op een gemiddelde werkdag ben je bezig met (fysieke) afspraken met cliënten, reistijd, telefoongesprekken en schrijven van mails, klachtbrieven en rapportages.


We zien graag dat je

· een relevante opleiding (SJD, HBO-Rechten, Social Work) hebt afgerond op minimaal HBO-niveau

· kennis hebt van de maatschappelijke opvang en diens cliënten

· kennis hebt van de WKKGZ klachtwet

· in afstemming met je collega en intervisor kijkt welke scholing ten behoeve van de functie ingezet kan worden zodat je nog de functie jezelf nog beter eigen kunt maken

· ruim 5 jaar hands-on ervaring met begeleiding van cliënten in de zorg met diverse doelgroepen

· verplicht 5 keer per jaar intervisie volgt

· integer, zorgvuldig, zeer zelfstandig en luistervaardig bent

· secuur en betrouwbaar bent

· weet wat onafhankelijkheid betekent en je ook zo opstelt in je werk

· flexibel bent en je zo opstelt; geen dag is hetzelfde

· sterke analytische en schriftelijke vaardigheden bezit

· beschikt over een rijbewijs en auto.


Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overleggen en een referentiecheck is onderdeel van de indiensttreding bij ons.

 

Ons aanbod

· Het betreft een boeiende functie voor 16 uur p/w binnen een maatschappelijk relevante organisatie, met enthousiaste collega’s en ervaringsdeskundigen.

· Werktijden worden in overleg met je naaste collega vastgesteld.

· Je werkt samen met de andere CVP (doch zelfstandig in grote eigen vrijheid) binnen een organisatie, waarin veel kennis aanwezig is en scholing en supervisie geboden wordt.

· Wij bieden een tijdelijk dienstverband van 1 jaar; bij functioneren naar wederzijdse tevredenheid wordt dit in principe na 1 jaar omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.

· Cliëntenbelang Amsterdam volgt de cao Sociaal Werk. Dit betekent o.a. een eindejaarsuitkering, een bijdrage in de zorgverzekering en geld omzetten in verlof of andersom.

· Deze functie is ingedeeld in schaal 9 (maximaal € 5.574,- per maand fulltime). De standplaats is Amsterdam.

· Het werkgebied is Amsterdam en de wijde omgeving en strekt zich mogelijk in de toekomst verder uit.


Heb je interesse?

Stuur je CV en motivatiebrief uiterlijk 1 juni 2025 a.s. naar Enis Reyhan (interim manager individuele belangenbehartiging Cliëntenbelang) via sollicitaties@clientenbelangamsterdam.nl. Als je solliciteert ga je akkoord met het delen van je gegevens met Cliëntenbelang en met de Centrale Cliëntenraad van HVO-Querido. Cliëntenbelang coördineert de selectieprocedure en werkt daarmee nauw samen met de Centrale Cliëntenraad.Voor informatie over de procedure neem je contact op met Frederique Hirschfeld (HRM) op 06-42139100 en voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je terecht bij Lina Berger op 0800-555 6661.

Cliëntenbelang streeft ernaar om een inclusieve werkgever te zijn voor haar medewerkers. We zien de meerwaarde van diversiteit en waarderen verschillen. Bij Cliëntenbelang komen alle medewerkers tot hun recht. We creëren gelijke kansen voor alle sollicitanten en nodigen daarom ook talenten met een afstand tot de arbeidsmarkt uit om te solliciteren.


Wij zoeken graag zelf onze nieuwe collega. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij dan ook niet op prijs.

 

Terug naar het nieuwsoverzicht »

Gesprek laden

Deel dit artikel