Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

3 november 2016

Opnieuw ernstige klachten over service Welzorg

Opnieuw zijn er ernstige klachten over de service van de leverancier van hulpmiddelen Welzorg. De gemeente heeft inmiddels sancties opgelegd, want leveranciers moeten voldoen aan de afspraken. Tot op heden is de situatie helaas niet verbeterd. Het is goed om te horen dat de gemeente de problemen serieus oppakt, maar ondertussen staan de gedupeerden machteloos.

 

Welzorg is een van de vier leveranciers van hulpmiddelen (rolstoelen, scootmobiels) in Amsterdam. De prestaties van Welzorg zijn volgens de gemeente al sinds begin dit jaar onder de maat.

 

Sancties

De gemeente heeft Welzorg sinds april geen nieuwe klanten meer toegewezen, zodat het bedrijf eerst de lopende zaken goed kan oplossen. Nadat dit niet voldoende hielp, heeft de gemeente een boete opgelegd. Ondertussen nemen de andere drie leveranciers de nieuwe klanten over. Het contract met Welzorg per direct opzeggen zou tot nieuwe problemen leiden, omdat de capaciteit van de andere leveranciers dan overschreden zou worden.

 

Brief aan raadscommissie

Anke Spijker, voorheen voorzitter van de Stichting Gehandicapten Overleg Amsterdam, heeft veel last van de slechte service van Welzorg. Ze schreef een brief aan de gemeenteraadsleden ‘om hen te laten weten hoe groot de impact hiervan is op het persoonlijk leven van Amsterdammers met een beperking’. Ze ontving reacties van diverse raadsleden, die geschokt waren door haar verhaal.

 

Zes weken aan bed gekluisterd

Het speciale kussen dat Anke in haar rolstoel gebruikt moest gerepareerd worden. Welzorg gaf haar tijdelijk een ander kussen, totaal ongeschikt voor haar handicap. Door de ernstige pijn kon ze haar rolstoel maar enkele uren per dag gebruiken. Hierdoor moest ze zes weken grotendeels op bed blijven liggen.

 

Ook de vervanging van andere onderdelen van haar rolstoel laat al weken op zich wachten. Ondertussen belt ze wekelijks met de klantenservice en ze diende een klacht in, maar nog steeds is haar probleem niet opgelost. Herhaaldelijk is de afspraak met een monteur niet doorgegaan.

 

Problemen bij reparaties van hulpmiddelen?

Heeft u ook problemen bij de reparatie van uw hulpmiddel? Als u wilt dat iemand met u meedenkt, dan kunt u bellen met onze cliëntondersteuners op (020) 5777 999 (bereikbaar op werkdagen tussen 10.00 en 16.00 uur).

terug naar het nieuws overzicht »

 

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Fatima Ouariachi

(beleidsmedewerker Wet maatschappelijke ondersteuning) op 06 13 76 41 40 of via

f.ouariachi@clientenbelangamsterdam.nl

icoon30-medewerker-linkedin.png

Deel dit artikel