Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

Al jaren doen wij onderzoek naar de ervaringen van cliënten/patiënten met de zorg en het welzijnswerk. Sinds 2014 doen we dat samen met het Amsterdam UMC (locatie VUmc) in het Centrum voor Cliëntervaringen (CvC). Bij de onderzoeken die we vanuit het CvC doen, staan drie begrippen centraal:

 

  • Verhalen

We zijn op zoek naar de ervaringen van cliënten/patiënten en naar 'de ontdekking' van de betekenis en aard van de diepere persoonlijke ervaringen.

 

  • Ervaringsdeskundigheid

Aan alle onderzoeken werken ervaringsdeskundigen mee als partner. In alle fasen van het onderzoek: bij het ontwikkelen van een lijst met onderwerpen, het interviewen, de analyse en de presentatie van de resultaten.

 

  • In gesprek gaan

We gebruiken de onderzoeken om met alle betrokkenen, zoals cliënten/patiënten, beroepskrachten en beleidsmakers, in gesprek te gaan. Het gaat er uiteindelijk om wat we met elkaar van de onderzoeksresultaten kunnen leren.

 

Technieken

Tijdens de onderzoeken gebruiken we creatieve technieken. En de rapporten zijn beeldend. Op de website van het CvC zijn deze rapporten terug te vinden.

 

Pauline3web 150 bij 150.jpgMeer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Pauline Willems (onderzoeker) ​​​op (020) 75 25 100 of via p.willems@clientenbelangamsterdam.nl. Of download de folder van het Centrum voor Cliëntervaringen.

icoon30-medewerker-linkedin.png icoon30-medewerker-twitter.png