Uw privacy Contact | Nieuwsbrief

| Deze website voorlezen met BrowseAloud Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

Over ons werk

Een veel gestelde vraag aan ons is 'Hoe gaan jullie eigenlijk te werk'? In een kort beeldverhaal hebben we geprobeerd dit aan de hand van een voorbeeld uit de praktijk eenvoudig te vertellen. De dia's verschijnen vanzelf in de juiste volgorde. Met de pijltjes links en rechts in de dia's kunt u vooruit en achteruit spoelen. Als u op de nummers onder het beeld klikt, dan krijgt u de dia te zien die bij dat nummer hoort.

 

 

  • Over ons werk

    Over ons werk

    Wat u te zien en te lezen krijgt, is een door ons bedacht verhaal. Zo zou het ­kunnen gaan in ons dagelijks werk. We hopen dat u door dit ­beeldverhaal een goede indruk krijgt van wat we doen.

  • 1. Melden van problemen

    1. Melden van problemen

    Mevrouw J. heeft een probleem. Door haar hoge leeftijd is traplopen steeds moeilijker. En kan ze bijna niet meer bij haar slaapkamer en badkamer op de eerste verdieping komen. Ze weet niet waar ze kan aankloppen en belt ons. Eén van onze cliëntondersteuners zoekt met mevrouw J. naar een oplossing.

  • 2. Bespreken van de problemen

    2. Bespreken van de problemen

    Meer mensen bellen ons met hetzelfde probleem. Onze cliëntondersteuner waarschuwt de medewerkers die dit kunnen aanpakken. Zij maken zich zorgen, omdat de zelfstandigheid van deze mensen onder druk staat. Tijd om in actie te komen.

  • 3. Tijd voor actie

    3. Tijd voor actie

    We bellen eerst met onze contactpersonen bij de gemeente. En vragen of ze op de hoogte zijn van deze problemen. Ook nemen we contact op met andere organisaties, zoals woningcorporaties en huurdersorganisaties.

  • 4. Onze achterban praat en denkt mee

    4. Onze achterban praat en denkt mee

    We bespreken de problemen ook met ervaringsdeskundigen die bij ons actief zijn. Wat moeten organisaties doen om erger te voorkomen? Samen zoeken we naar oplossingen. Deze bespreken we met de gemeente, woningcorporaties en huurdersorganisaties.

  • 5. Samen oplossing gevonden

    5. Samen oplossing gevonden

    Alle organisaties willen iets aan het probleem doen. Zodat het voor ouderen in Amsterdam makkelijker is om een traplift aan te vragen en te krijgen. En ze langer thuis kunnen blijven wonen in hun vertrouwde omgeving.

  • 6. Niet altijd zo makkelijk...

    6. Niet altijd zo makkelijk...

    Het kan ook gebeuren dat we er niet zo snel uit komen. In dat geval schrijven we een brief aan de wethouder en gemeenteraad. Hierin laten we weten hoe ernstig het probleem is.

  • 7. Contact met politieke partijen

    7. Contact met politieke partijen

    Om steun te krijgen voor onze aanpak nemen we ook contact met gemeenteraadsleden van de verschillende politiek partijen.

  • 8. Iedereen mag zijn stem laten horen

    8. Iedereen mag zijn stem laten horen

    Ook spreken wij regelmatig in één van de Raadscommissies in. En roepen we Amsterdammers met hetzelfde probleem op om ook daar hun verhaal te vertellen. Want iedereen heeft het recht om zijn of haar stem te laten horen!

  • 9. Naar de pers

    9. Naar de pers

    Soms lost het bestuur van de stad het probleem niet op. Of zijn we het niet eens met de oplossing. In zulke gevallen nemen we contact op met de pers. Dit kan de druk opvoeren bij het bestuur om toch iets anders te doen.

  • Tot slot

    Tot slot

    Soms gaat het vinden van een oplossing snel. Maar vaak duurt het langer. Daarom zijn onze vrijwilligers en wij echte door­zetters. ­Opgeven doen we niet. Uw belang en dat van alle andere ­Amsterdammers telt!

 

Klik hier om het beeldverhaal in een PDF-bestand te lezen en op te slaan.