Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

18 mei 2018

Boete voor vervoerder RMC

Wethouder Litjens (Verkeer & Vervoer) heeft vervoerder RMC (Rotterdamse Mobiliteit Centrale) een boete opgelegd, omdat de prestaties van de vervoerder onder de maat blijven. Ouderen en mensen met een beperking moeten vaak te lang wachten op de busjes. En de bereikbaarheid van RMC is ook benedenmaats. Zo meldde Het Parool afgelopen maandag. Wij betreuren het natuurlijk dat RMC onvoldoende ritten op tijd heeft uitgevoerd.

 

Verbetering

Volgens het artikel heeft RMC laat weten dat er nog stappen gemaakt moeten worden om meer ritten op tijd te laten rijden. Welke dat zijn, is niet bekend. Volgens ons zou het kunnen gaan om:

  • Het inzetten van elektrische Engelse taxi’s en minder busjes).
  • Verbeteringen aan hun zelflerende planningssysteem.

 

Vernieuwing doelgroepenvervoer

De gemeente heeft 2 jaar geleden al aangekondigd het doelgroepenvervoer in de stad te verbeteren en te moderniseren. Een belangrijke doelstelling is om het doelgroepenvervoer vooral vanuit de behoefte van de klant te organiseren. Naast de gemeente en wijzelf zijn ook de volgende partijen bij de uitwerking en uitvoering betrokken:

  • RMC (AOV: beschermd vervoer voor ouderen en deur tot deur samenreizend)
  • Transvision (AOV: kamer tot kamer vervoer, deur tot deur plus en ‘tilservice’)
  • GVB
  • Jeugddplatform Amsterdam
  • MEE Amstel en Zaan
  • Hogeschool van Amsterdam
  • Vervoerregio Amsterdam

 

 

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bart Weggeman (beleidsmedewerker Sociale en Fysieke Toegankelijkheid) op (020) 75 25 151 of via ​​​​​​​b.weggeman@clientenbelangamsterdam.nl

icoon30-medewerker-linkedin.png icoon30-medewerker-twitter.png

 

 

Terug naar het nieuwsoverzicht »

Gesprek laden

Deel dit artikel