Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

3 april 2012

Cliëntenbelang Amsterdam achter aanpak Inspectie

Cliëntenbelang Amsterdam is positief gestemd over de reactie van de Inspectie voor Gezondheidzorg op het Zwartboek van Tros Radar en de signalering van de Nationale Ombudsman. Hierin kwam de klachtenafhandeling door de Inspectie zwaar onder vuur te liggen.

 

De Inspectie geeft onder meer aan beter en duidelijker met burgers te gaan communiceren en de structuur en aansturing van de organisatie grondig te verbeteren. Dit als onderdeel van een bredere verbeteringsslag om het toezicht op de kwaliteit van de zorg naar een hoger plan te tillen.

 

Uit jarenlange ervaring weten wij inderdaad dat de organisatie bij IGZ beter kan. Niet alleen over de traagheid in het afhandelen van klachten, maar ook over de mate waarin de klachten serieus werden genomen, heerste ontevredenheid. Daarom staan wij dan ook achter deze structurele aanpak.

 

Tegelijkertijd hopen wij op de korte termijn ook resultaten te zien van de doorgevoerde verbeteringen in de vorm van een snellere afhandeling van de klachten die wij bij de Inspectie indienen. In de tussentijd blijven wij gewoon klachten bij de Inspectie neerleggen. 

 

Klik hier voor de gehele reactie van de Inspectie.

 

Deel dit artikel