Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

15 december 2011

Cliëntenbelang Amsterdam in gesprek met directie VUmc

Cliëntenbelang Amsterdam gaat de directie van het VUmc benaderen om hen te adviseren over de communicatie met en participatie door cliënten. Dit naar aanleiding van de berichten in de Volkskrant van 14 december jl. over de misstanden op de Intensive Care van het Amsterdamse ziekenhuis.

 

Daarnaast willen wij een toelichting krijgen van de directie op het plan van aanpak dat door de Raad van Bestuur VUmc is gestart om de communicatie en samenwerking tussen een aantal specialismen en de IC te verbeteren. Regelmatig contact en communicatie over de voortgang staat eveneens hoog op het verlanglijstje. Zo kunnen wij het ziekenhuis kritisch blijven volgen en het belang van de cliënt keer op keer onder aandacht brengen van de directie en specialisten.

 

Veiligheid van patiënten

Op basis van de brief van vandaag aan de Tweede Kamer van Minister Schippers van het Ministerie van VWS concluderen wij dat de Raad van Toezicht en Raad van Bestuur eerder hadden moeten ingrijpen en dat de veiligheid van patiënten onnodig in gevaar is gebracht. Deze conclusies zullen aan de basis liggen van verdere acties in de nabije toekomst om ervoor te zorgen dat dit soort situaties zich in geen enkel Amsterdams ziekenhuis kunnen voordoen.

 

Informatie en Klachtenopvang

Wij roepen alle patiënten van de IC van VUmc op misstanden te melden bij ons meldpunt Informatie & Klachtenopvang. Het meldpunt biedt ondersteuning bij het vinden van een antwoord op vragen of bij het zoeken van de juiste weg om klachten van patiënten af te handelen.

 

Door alle klachten en vragen die binnenkomen te registreren kunnen wij knelpunten signaleren en de betrokken instanties hierop aanspreken. Het meldpunt is telefonisch bereikbaar op (020) 57 77 999 van maandag tot en met donderdag van 10:00 tot 14:00 uur. 

 

Deel dit artikel