Uw privacy Contact | Nieuwsbrief

| Deze website voorlezen met BrowseAloud Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

28 augustus 2018

Deel uw ervaringen met nieuwe OV dienstregeling met ons

Een maand geleden is de nieuwe Noord-Zuidlijn (metro) geopend. Dit bracht een nieuwe dienstregeling voor het hele Openbaar Vervoer (OV)met zich mee. Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van mensen met een chronische ziekte of beperking die met het (OV) reizen. Kunt u het OV nog gebruiken? Is het beter geworden of juist minder? We horen het graag van u. U kunt uw ervaringen mailen naar toegankelijk@clientenbelangamsterdam.nl.

 

Doordat het vervoersnetwerk is grondig is veranderd, moeten veel mensen hun reizen opnieuw plannen. En een halte waar je voorheen probleemloos instapte, is nu mogelijk niet meer te gebruiken. Dat gebeurde bijvoorbeeld bij de tramlijnen 5 en 19, waar opeens een oude tram langs een aangepaste halte voor nieuwe trams reed. Hierdoor is de afstand tussen vloer en perron te groot, en komen de wielen van een rolstoel of rollator vast te zitten. 

 

Mail uw ervaringen

Gelukkig zijn er ook positieve zaken te melden. Bijvoorbeeld dat de stations van de Noord-Zuidlijn zo overzichtelijk zijn. Of dat overstappen makkelijker is. Al dit soort zaken willen we in kaart brengen. Dit doen we in een zogeheten 'zwartwit-boek', met postieve en negatieve ervaringen. Eind van het jaar zullen we dit aan het GVB en de Vervoerregio aanbieden.

 

Bart Weggeman beleid.jpg

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bart Weggeman (beleidsmedewerker Toegankelijkheid en Mobiliteit) op (020) 75 25 151 of viab.weggeman@clientenbelangamsterdam.nl

icoon30-medewerker-linkedin.png icoon30-medewerker-twitter.png

 

 

Terug naar het nieuwsoverzicht »

Gesprek laden