18 juni 2020

Ervaring met ondersteunende technologie? Ga met ons in gesprek!

Gebruikt u hulpmiddelen omdat u uw handen en vingers niet meer kunt gebruiken? Dan gaan we graag met u in gesprek.


“Als je je handen niet (meer) kunt gebruiken, word je erg afhankelijk van anderen. Vaak is dat lastig, soms zelfs vervelend. Je kunt niet meer doen wat je zelf wil zonder hulp van anderen. Ik zit al jaren in die situatie en eigenlijk went het nooit. Daarom ben ik altijd op zoek naar mogelijkheden, voorzieningen en hulpmiddelen die mijn zelfredzaamheid helpen vergroten. Ik weet dat ik niet de enige ben in deze situatie. Ik wil dus graag in contact komen met mensen die hetzelfde ervaren. Om zo samen te onderzoeken waar we tegenaan lopen en wat de wensen, behoeften en oplossingen zijn. Omdat wij vinden dat ondersteunende technologie voor iedereen beschikbaar moet zijn.” Ruud van Zuijlen, vrijwilliger bij Cliëntenbelang Amsterdam en initiator van het project ondersteunende technologie'. 

 

Wie we zoeken

We zijn op zoek naar mensen die hun handen en vingers niet kunnen gebruiken en afhankelijk zijn van ondersteunende technologie (Assistive Technology). Dit kan onder andere komen door Multiple Sclerose (MS), Amyotrofe laterale sclerose (ALS), spierziekten, reuma en een hoge dwarslaesie. 
 

Praktisch

  • We willen u graag uitnodigen voor een gesprek met Ruud van Zuijlen waarin u uw ervaringen kunt delen.  
  • Dit duurt ongeveer 1 uur. Het gesprek vindt online plaats via TEAMS, ZOOM, FaceTime of de telefoon. 
  • Meer informatie: https://tinyurl.com/y2lrg2ra 

 
En dan? 

We verzamelen alle verhalen en adviezen en publiceren ze online, zodat iedereen kan profiteren van deze kennis. Ook informeren we gemeenten en zorgverzekeraars over onze ervaringen. Op deze manier willen we een steentje bijdragen aan meer regie voor mensen die hun handen niet kunnen gebruiken.  

 

Meedoen?

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen of te bellen. 

E:  ruud@vanzuijlen.dds.nl  
T: 020- 6336758 (tussen 9.00-17.00 uur) 


Dit project wordt ondersteund door het Centrum voor Cliëntervaringen (CvC): een initiatief van Cliëntenbelang Amsterdam (CBA) en het Amsterdam UMC (afdeling Metamedica).

 

 

 

Terug naar het nieuwsoverzicht »

Gesprek laden

Deel dit artikel