24 maart 2020

Onze cliëntondersteuners zeer gewaardeerd door cliënten

 

Cliënten die een WLZ-traject hebben afgerond bij één van onze onafhankelijke cliëntondersteuners zijn zeer tevreden over de geboden hulp. Ze geven het rapportcijfer 8,9, een halve punt hoger dan het landelijke cijfer. De meest genoemde opmerking is ‘had ik maar eerder geweten dat deze kosteloze ondersteuning beschikbaar is’.

 

Adviespunt Zorgbelang voerde het klanttevredenheidsonderzoek uit. Dit is een onderdeel van Zorgbelang Nederland, de koepel waar Cliëntenbelang Amsterdam onderdeel van uitmaakt. Voor de goede orde: het onderzoek richtte zich op cliëntondersteuning WLZ (Wet Langdurige Zorg) en dus niet op cliëntondersteuning Wmo.

 

Nog te onbekend

Het Zorgkantoor stuurt regelmatig cliënten door naar onze afdeling Onafhankelijke Cliëntondersteuning voor begeleiding op het gebied van de WLZ. Desondanks is onze dienstverlening nog vrij onbekend, zowel bij zorgkantoren als cliënten. Daarom is begin dit jaar een landelijke bekendheidscampagne gestart om de zichtbaarheid van de onafhankelijke cliëntondersteuning te vergroten.

 

Welke hulp geven we?

Een cliëntondersteuner helpt bij het maken van keuzes zoals:

  • Welke zorg is mogelijk? Wat past het beste bij u?
  • Welke hulpmiddelen heeft u nodig?
  • Wilt u thuis blijven wonen met ondersteuning? Kan dat?
  • Lukt het niet om thuis te blijven wonen en is het nodig om in een instelling te (gaan) wonen?
  • Hoe regelt u deze zorg? Welke formulieren en documenten vult u in?

Lees meer over onze cliëntondersteuning.

 

 

 

 

Terug naar het nieuwsoverzicht »

Gesprek laden

Deel dit artikel

 

 

 

 

 

Cliëntondersteuning WLZ Amsterdam en Noord-Holland

 

Woont u in Amsterdam, dan kunt u ons bellen op (020) 57 77 900 of mailen naar wlz@clientenbelangamsterdam.nl.

 

Overige inwoners van Noord-Holland kunnen bellen naar de cliëntondersteuners van Adviespunt Zorgbelang op 0900 243 81 81 (normaal gesprekstarief) of mailen naar noordholland@adviespuntzorgbelang.nl.