Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

11 januari 2012

Voorstel SP overbodig

Cliëntenbelang Amsterdam vindt het voorstel van de SP om een speciaal meldpunt voor klachten in de zorg in te richten overbodig. De belangenbehartiger beschikt zelf namelijk over een goed werkend meldpunt, de afdeling Informatie en Klachtenopvang. Een tweede meldpunt met hetzelfde doel werkt alleen maar verwarrend en komt de effectiviteit van de klachtopvang niet ten goede.

 

Met de klachten die bij Cliëntenbelang Amsterdam binnenkomen wordt actie ondernomen richting politiek, gemeente, zorgaanbieders en zorgverzekeraars en de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Ook personeelsleden van zorginstellingen kunnen hun klachten over de kwaliteit van de zorg bij Cliëntenbelang Amsterdam melden en advies krijgen. Door haar onafhankelijke positie is Cliëntenbelang Amsterdam dé aangewezen plek voor een meldpunt.

 

Verbetering kwaliteit

Dat de kwaliteit van de zorg in de verpleeg- en verzorgtehuizen verbeterd moet worden, daar is Cliëntenbelang het mee eens. Daartoe is overigens op 16 december 2011 een belangrijke stap gezet. Die dag hebben Cliëntenbelang Amsterdam, de gemeente Amsterdam, zorgaanbieders en Achmea de ‘Bestuursambitie langdurige ouderenzorg’ ondertekend.

Het doel van deze gezamenlijke aanpak is de daadwerkelijke verbetering van de ouderenzorg in verpleeg- en verzorgingshuizen te realiseren.

Terug naar het nieuwsoverzicht »

 

Deel dit artikel