Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

Nieuws archief

Cliëntenbelang Amsterdam nieuws archief met paginering (nummering) naar oudere nieuwsberichten. Bewerk dit inhouds block om deze standaardtekst bij te werken. De Pagina Titel staat reeds ingevuld. Deze blocks kunnen zowel verwijderd als bewerkt worden. Cliëntenbelang Amsterdam nieuws archief met paginering (nummering) naar oudere nieuwsberichten. Bewerk dit inhouds block om deze standaardtekst bij te werken. De Pagina Titel staat reeds ingevuld. Deze blocks kunnen zowel verwijderd als bewerkt worden.

Er is een grote verscheidenheid aan mantelzorgers in Amsterdam.1 op de 3 mensen is mantelzorger. Ze vormen een grote groep in onze samenleving. Het is duidelijk dat wij hen hard nodig hebben. Echter, als gevolg van de vergrijzing, neemt het aantal toe en is er sprake van (risico op) overbelasting bij mantelzorgers. Wij moeten anticiperen op de…
Ook in Amsterdam wordt de bevolking steeds ouder. Daarmee neemt ook het aantal cliënten met een ingewikkelde hulpvraag toe. Met een oplopend personeelstekort in de zorg en het feit dat dat cliënten langer thuis (moeten) wonen en een beroep doen op zorg en ondersteuning, is de inzet van zorgtechnologie steeds meer een goed alternatief.
Drie jaar lang hebben ervaringsdeskundigen van Cliëntenbelang Amsterdam vanuit cliënt- en naastenperspectief de gemeente en ketenpartners geadviseerd over het omgaan met personen met onbegrepen gedrag. Eerst als klankbordgroep en het laatste jaar als kennisgroep. De kennisgroep maakte onderdeel uit van het programma van de gemeente om de aanpak van…
In een belangrijke notitie over de Wet maatschappelijke ontwikkeling (Wmo) in 2020 vermeldt de gemeente niet dat Amsterdammers te horen moeten krijgen, hoeveel uur huishoudelijke hulp ze krijgen. Wij hadden juist geadviseerd om dit wel te doen. De rechter heeft vorig jaar immers bevestigd dat Amsterdammers recht hebben op deze informatie.