Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

Workshop ’Hoe omgaan met klanten met onbegrepen gedrag?’

Samen met sociaal uitzendbureau voor ervaringsdeskundigen Team ED hebben we een training ontwikkeld voor winkeliers, baliemedewerkers van banken en ondernemers over de omgang met klanten met onbegrepen gedrag. In de workshop vertellen getrainde ervaringsdeskundigen hoe ze zich voelden in winkels en hoe ze graag bejegend hadden willen worden toen het psychisch even niet goed met ze ging. 

 

Eigen voorbeelden uit de praktijk

De cursisten kunnen zelf ook voorbeelden uit de praktijk inbrengen voor de workshop, waarin ze niet goed wisten wat ze moesten doen. Samen zoeken we dan naar oplossingen.

 

Man geeft workshop onbegrepen gedrag.jpgOpen en veilige sfeer

De open en veilige sfeer, de uitwisseling tussen cursisten, wijkprofessionals (waarvan er een aantal deelnemen) en ervaringsdeskundigen zorgden voor veel enthousiasme onder de winkeliers en ondernemers die al hebben deelgenomen aan de workshop. 

 

Hulpkaart

Na deelname krijgen onze cursisten een Hulpkaart mee. Hierop staan allerlei tips over de manier waarop je klanten met onbegrepen gedrag het beste kunt bejegenen. Er staan ook telefoonnummers van wijkprofessionals in de buurt op.

 

Minder vooroordelen

De workshop duurt 2 uur, werkt de-stigmatiserend (wegnemen vooroordelen) en biedt praktische handvatten. Na afloop van de workshop ontvangen deelnemers ons keurmerk Sociaal Filiaal.

 

Dankzij een subsidie van ZonMw hebben we deze trainingen in 2021 kunnen ontwikkelen en gratis kunnen aanbieden in Amsterdam en gemeenten in de regio. Dit jaar bepalen we in overleg de prijs van de workshop.  

 

Informatie

Flyer workshop

Voorbeeld draaiboek workshop

Slotpresentatie project Het Gezicht van de zorgzame Buurt (februari 2022)

Voorbeeld Hulpkaart

Hulpkaart Uithoorn

In de video hieronder kunt u vanaf minuut 4,16 meer horen over het effect van de workshops op bankmedewerkers.